KAIP NESUŽVAIGŽDĖTI TAPUS VADOVU
prieš 4 metus
Tikriausiai kiekvienas esame bent kartą pasvajojęs apie vadovo poziciją – patogi kėdė, daug pinigų ir mažai darbo. Taip tipiškai mano svajotojai kurie nėra dirbę vadovais, nes profesionalaus vadovo atsakomybė ir darbas yra kur kas atsakingesnis, nei atrodo daugumai svajojančių.
Tad, ne viskas taip paprasta. Vadovas – ypač svarbi įmonės sudedamoji dalis. Šiam asmeniui tenka nelengva užduotis – suderinti kolektyvo, akcininkų (arba savo tiesioginių vadovų) ir savo asmeninius interesus. Norėdamas sėkmingai veikti, vadovas turi surasti jam efektyviausią darbo stilių, susikurti autoritetą ir vis vien išlikti kolektyvo dalimi. Neretai specialistai, netikėtai tapę vadovais greit sužvaigždėja ir tampa ne vadovais, o tikrais vadovėliais, kurie apart sužvaigždėjimo, tikrųjų vadovo funkcijų ir atsakomybių neretai neatlieka, arba atlieka jas labai ribotai... Tai kaip būti geru, nesužvaigždėjusiu vadovu?
· Stenkitės būti malonūs ir valdykite savo emocijas (ypač kolektyvui matant). Pavaldiniams būkite kaip kelrodė žvaigždė - rodykite gerą pavyzdį. Mandagūs ir gerų manierų įmonių vadovai daro teigiamą įtaką bendradarbių motyvacijai. Darbuotojai ima sieti save su organizacija ar skyriumi, kuriame dirba. Pagarbus elgesys padeda formuoti palankų organizacijos ar įstaigos įvaizdį.
· Pasitikėkite savo kolektyvu ir deleguokite jiems užduotis – panaudokite jų sugebėjimus, skirkite užduotį tiems, kurie arčiausiai susidariusios problemos, tačiau suteikite jiems laisvę sprendžiant šią užduotį. Prisiminkite – tai taupo jūsų laiką ir didina darbuotojų motyvaciją!
· Nepriiminėkite sprendimų vieni, stenkitės kreiptis į kolegas (išskyrus atvejus kur negalima derintis su kolegomis). Neskirstykite jų pagal profesinį lygi, stenkitės kurti ryšį su komanda. Išklausykite ir apsvarstykite jų pasiūlymus. Jei pasiūlymai netinkami, nemenkinkite jų viešai.
· Stenkitės išlaikyti savo elgesį nuoseklų ir logišką. Nepriiminėkite sprendimų remiantis emocijomis ir nusistatymais. Stenkitės nepalūžti ir išlaikyti ,,šaltą protą“ net ir esant pačiom sudėtingiausioms situacijoms.
· Jei Jūsų kabinete yra kolega, stenkitės dėmesį skirti Jam. Atsisakykite pašalinių veiklų, susikoncentruokite į pokalbį, stenkitės įsiklausyti.
· Pasitikėkite savimi. Tačiau kontroliuokite savo egocentriškumą, supraskite, kad darbuotojai yra svarbūs organizacijos sėkmei (galbūt, net svarbesni nei Jūs). Nepakeičiamų nėra, ir tai galioja abiems pusėms.
· Visada sakykite kolegoms ką galvojate apie jų atliktą darbą, tačiau stenkitės klaidų viešai nekritikuoti ir jų nežeminti. NIEKADA neapkalbinėkite darbuotojų su kitomis kolegomis, tai mažina darbuotojų pasitikėjimą Jumis ir Jūsų autoritetą.
· Stenkitės spręsti darbuotojams kilusias problemas, juos išklausykite. Visada stenkitės rasti sprendimą ir susitarti. Jei nepavyksta rasti sprendimo, praneškite apie tai kolegoms. Nelaukite, kol problema tiesiog išgaruos.
· Domėkitės savo kolektyvo nariais, kurkite ryšį.
· Įtemptose situacijose palaikykite savo darbuotoją, jei kilo ginčas su klientu – jokiu būdu nekaltinkite/nežeminkite savo darbuotojo.
· Jei skiriate naują užduotį, paaiškinkite kas turi būti atlikta ir kokie lūkesčiai yra keliami.
· Venkite dviprasmybių darbuotojų atžvilgiu. Nejuokaukite apie jų silpnybes, nenaudokite stereotipų.
Idealių žmonių nėra, vadovų taip pat. Svarbu siekti užsibrėžtų tikslų ir neapleisti savo komandos!